divendres, 7 de gener del 2011

.

Carta a Sa Majestat el Rei Mag Borbó d’Occident


Estimat Rei Mag Borbó d’Occident:


Em diuen Miquel, tinc 7 anys i sóc de Benimaclet. Li escric perquè vull demanar-li una cosa. Resulta que la setmana passada estava jugant a la Play a casa del meu amiguet del col·legi, Enric, i vosté va eixir en la tele. El pare d’Enric es va enfadar molt quan el va vore, es va posar molt roig mentre dinava, i deia que cada any li donaven a vosté més de huit i mil de milions de pessetes. Jo no sé quant és això, però pel cabreig de Joan, el pare d’Enric, deuen ser molts diners. L’Enric diu que son pare és d’Esquerra Republicana i que per això s’enfada tant quan vosté ix en les notícies, perquè és com si ell fóra del Barça i vosté del Madrid de futbol.


Jo, tot això no sé molt bé què vol dir, a més, jo sóc del Llevant UE, però li escric perquè crec que vosté té molts molts diners, i com deu ser família dels Reis Mags d’Orient doncs... volia demanar-li que em portara un regal. Però no és un regal per a mi, encara que sí que m’agradaria. El regal és per a mon pare. Pel problema de la crisi, fa dos anys que no trevballa, i des de fa cinc mesos està gitat al llit sense moure's i no para de plorar perquè diu que no troba faena, que ja no serveix per a fer res i que vol morir-se. Treballava en l’obra, sap? Ma mare sempre diu que era molt bon treballador. El metge li ha fet unes medecines perquè no estiga trist, però jo crec que a mon pare no li fan res, crec que el que necessita és un treball. Ma mare també plora perquè abans feia faena amb la màquina de cosir; un home, Bernat, li portava sacs a casa totes les setmanes, i cosia sostenidors i braguetes, però ara tampoc ve.


Ma mare m’ha dit que enguany, els cosins que té vosté a Orient no em portaran regals, i no és perquè m’haja portat malament, sinó perquè diu que també tenen problemes de faena i no han pogut pagar el lloguer dels camells o no sé què. Però a mi això no m’importa, jo el que vull és que a mon pare li porte vosté un treball de regal perquè es cure i estiga content. Així que la nit del 5 de gener posaré les sabates de mon pare al balcó perquè li puga deixar el regalet. Moltes gràcies i Bon Nadal. Ah, i abrigue’s bé que si ix a treballar per la nit pot agafar un constipat.


Signat,


Miquel Bellver i Planes


Benimaclet, 27 de desembre de 2010


Contestació de Sa Majestat:


CASA DE SU MAJESTAD EL REY

____

EL SECRETARIO GENERAL


Señor Don

MIGUEL BELLVER PLANES

46020 VALÈNCIA

Muy señor mío:

Me complace acusar recibo de la atenta carta que dirigió a S.M. el Rey el pasado 27 de diciembre de 2010.

Me permito comunicarle que, a pesar de que en la Casa Real no disponemos de servicio de traducción de lenguas regionales de los territorios ocupados pertenecientes a la Corona Española y que, por tanto, no hemos podido averiguar el significado del contenido de su misiva, Su Majestad me encarga que, en Su nombre, le agradezca las muestras de admiración y respeto a Su persona y a la Familia Real, y le envie un cordial saludo, extensivo a todos los miembros de su familia, con Su felicitación por tan señaladas fechas, animándoles a seguir desarrollando su vida y trabajo con ilusión y esfuerzo para superar con éxito la actual coyuntura económica.


Atentamente,


RICARDO DÍEZ-HOCHLEITNER RODRÍGUEZ


NOTA: aquest article és ficció, sortida de la ment d'un servidor; qualsevol paregut amb la realitat és pura coincidència. L'autor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada